dijous, 24 de febrer del 2011

Els Wikis a l'ensenyament

"Quan per sistema wiki s’entén que és un lloc web col·laboratiu, que pot ser editat des del navegador pels usuaris i que aquests poden d'aquesta manera crear, modificar, enllaçar i esborrar el contingut d'una pàgina web, de forma interactiva, fàcil i ràpida, podem dir i explicar que dins el món de l’educació, la UOC (Universitat Oberta de Catalunya) fa servir aquest sistema per a la comunicació i formació dels seus alumnes."  


A partir d'aquests paraules ens podem fer una idea de com pot arribar a ser de potent una eina que ens permet endinsar-nos a través de l'aprenentatge i, sobretot, en les competències bàsiques: aprendre a aprendre, la comunicativa, lingüística i audiovisual, el tractament de la informació i la competència digital.


Sense perdre de vista tot això hem fet una pràctica a wikispaces en què hem elaborar una petita wiqui sobre la literatura catalana de postguerra. Per poder tenir accés  col·laboratiu al web hem de tenir un usuari i una contrasenya. Dins el wiki, hi trobam una distribució prou organitzada i que podem, dins uns paràmetres, configurar al nostre gust. També, hi disposam d'un espai per a la intercomunicació (racons de discussió que ens permeten estar en contacte  amb la resta de col•laboradors constantment). 


Podem concloure, segons l'experiència que he tingut amb la resta de membres, puc afirmar que és una bona eina per acostar els alumnes a l'elaboració de continguts a l'hora que treballen l'aspecte organitzatiu i col·laboratiu. Els obliga a prendre decisions i a respectar l'opinió majoritària i reforça la competència específica centrada en conviure i habitar el món: la social i ciutadana.

divendres, 11 de febrer del 2011

Conversar

Aquí teniu el bessó d'un projecte que potser tiri endavant. És una petita mostra de l'ambició d'un grup d'alumnes de 2 d'ESO que, després de provar l'edició de sons amb l'Audacity, han decidit tirar pel dret i endinsar-se en el món radiofònic. 

La idea és editar setmanalment, a la plataforma Moodle del centre, una sèrie de podcasts relacionats amb l'actualitat del món i, també, del dia a dia de l'institut. Això, ens permetrà treballar l'expressió oral dins d'un context formal. A més, tendrem l'oportunitat de encetar les competències bàsiques.

Aquesta petita mostra, que esperem que sigui la número 0 del nou projecte, ha estat produïda per na Paula, n'Ariane, en Sergio, na Cristina, en Santiago i na Naomi, alumnes de 2 d'ESO de l'optativa taller de teatre.


dijous, 10 de febrer del 2011

Parlar

Hem dut a terme unes activitats d'expressió oral a les assignatures de català i de taller de teatre.

Al taller de teatre hem treballat l'expressió oral des de dos punts de vista diferents: el primer, una alumna ha interpretat el paper d'una professora d'anglès i, en el segon, ha desenvolupat la tasca d'una maquilladora. 

A la classe de català ens hem centrat en dos tipus de textos diferents: el descriptiu, sobre la llibertat d'expressió (a partir de la lectura, una mà plena d'estels, de la unitat 6 de 2 d'ESO), i el monòleg (el so no se sent molt fort ja que ho vàrem enregistrar amb un mòbil).

Els alumnes s'ho han passat d'allò més bé. Com experiència és molt gratificant l'entusiasme que han posat a l'hora de elaborar el material,. A més, amb les tomes falses hem rigut molt i ens ha quedat un material que el podem aprofitat a classe per comentar aspectes del discurs.

Taller de teatre:






Català: